17 marzo 2006

L'altra riva del lago punta su branding, internet marketing e adv

Via Mediabuyerplanner.com apprendo che la Aquent Marketing Staffing, membro dell'American Marketing Association, ha recentemente realizzato una ricerca da cui risulta che il 57% delle marketing firm americane mira a potenziare, nel corso del 2006, il proprio organico nei seguenti settori:

  • project management
  • advertising
  • branding
  • direct mail
  • market research


Questo in previsione di una maggiore concentrazione della spesa nell'online.

In particolare questi risultano i campi verso cui puntano le strategie di sviluppo: internet marketing, branding e advertising.

Aquent ha inoltre pubblicato in PDF lo European Salary Monitor:

"Within Europe this survey is truly international, being the first and most comprehensive of its kind conducted, gathering information from across Europe into one complete document, covering market status, performance and salaries for the marketing and creative industries. Administrated through face-to-face surveys from a broad range of marketing and creative companies, each interview involved cross-questioning to ensure that roles and responsibilities were consistent to each job title presented. As a result, the data obtained provides a clear, understandable and reliable insight into regional, national and European-wide salary levels."

Peccato che in 90 pagine l'Italia non sia stata minimamente presa in esame...

PS: grazie ad Andrea Signori per la segnalazione